Великопосні реколекції при Монастирі Отців Василіян (03.2015)

 

Реколекції в Кам'янці-Подільському 2015

Реколекції в Кам’янці-Подільському 2015

«ПІСТ – ЦЕ НЕ ЦІЛЬ, А ЗАСІБ ОПАНУВАТИ СВОЮ ДУШУ»

Традиційно початок Великого посту в церкві святої Трійці було відзначено триденними реколекціями, які провів ієромонах Корнилій Яремак ЧСВВ, координатор місійної діяльності отців Василіан. Саме слово «реколекція» походить з латинської мови і означає духовне відновлення. Так, отець, обираючи для наук важливі теми та інтерпретуючи їх, прагнув налаштувати прихожан на духовне життя під час Великоднього посту та врівноважити моральні сили, адже піст, як зазначає Блаженніший Любомир Гузар, це не ціль, а засіб опанувати свою душу.

У перший день реколекційну науку було присвячено притчі про жінку, яку зловили на перелюбі та привели до Ісуса Христа на суд. Нам добре відома ця біблійна історія, але, мабуть, не усі знали її історичний контекст. Завдяки цікавій інтерпретації отця Корнилія, стало відомо, що за прописаним Мойсеєм законом, спійманих на перелюбі, потрібно було каменувати. Однак в тих законах йшлося й про те, що всі є грішними і саме цим була вмотивована відповідь Ісуса Христа: «Хто з вас без гріха, – нехай перший кидає у неї камінь». В такий спосіб Христос не лише позбувся фарисеїв, обернувши їхню зброю проти них самих, але й продемонстрував важливий етичний урок. І нас ця наука мала навчити справедливості.

Наступного дня було проведено науку про два будинки. В Євангелії від Матея 7:24-27 читаємо: «Кожен, хто слухає ці мої слова й виконує їх, подібний до розумного чоловіка, який збудував свій дім на скелі. Полила злива, потоки розлились, подули вітри й натиснули на той дім, та він не повалився, бо був збудований на скелі. А той, хто слухає ці мої слова й не виконує їх, подібний до необачного чоловіка, який збудував свій дім на піску. Полилася злива, розіллялися ріки, подули вітри й ударили на той дім, і він повалився, і руїна його була велика». Суть цієї притчі полягає в тому, що ми маємо жити за настановами Христа й виконання його вчень є запорукою нашої духовної непорушності у будь-якій ситуації. Апелюючи до житейських історій, отцеві вдалось показати слухачам, як часто люди схильні перебільшувати власні проблеми…

Завершились реколекції притчею про робітників у винограднику та відпустом, тобто відпущенням перед Богом дочасного покарання за вже прощені гріхи.

В Євангелії від Матея 20: 1-16 зазначено, що «Царство Небесне подібне до чоловіка-господаря, який рано-вранці вийшов найняти робітників у свій виноградник». Далі йдеться про те, що господар, наймаючи робітників, домовився, що буде плати їм по динарію в день. Однак, найнявши вранці людей, він ще виходив по робітників о третій, близько шостої, дев’ятої та одинадцятої, що за нашим часом відповідала 18 годині. По завершенню робочого дня господар заплатив усім однаково, а на обурення працівників, які працювали з самого ранку і сподівались більшої плати, відповів: «Так останні будуть перші, а перші – останні». Відтак, з цієї притчі бачимо, що Господь завжди радий нам – головне прийти до Нього, навернутись. Ця реколекційна наука скріпила нашу віру та показала, що кожен має рівні шанси бути в Царстві Небесному. Як каже культуролог Ю.Шерех, не потрібно забувати, що Христос більше цінував розбійника, ніж митарів і фарисеїв.

Завдяки реколекціям церква здійснює одну з своїх головних функцій –функцію виховання морального громадянина, який, за висловом Андрея Шептицького, буде спроможний будувати рідну хату на християнських засадах. Думаю, що отцеві Корнилію вдалось долучитись до цього процесу, збагативши слухачів духовно. До того ж, тон дружньої розмови налаштовував на порозуміння та «роботу над помилками». Звісно, реколекції не оминули й злободенних проблем. Зокрема, щодо паніки, росту курсу валют та продовольчого ажіотажу, отець, прагнучи розрадити людей, звернув увагу на те, що в молитві «Отче Наш» йдеться лише про щоденний хліб – про необхідний мінімум, а не про запаси на декілька місяців вперед…

Відтак, пригадуючи та роздумуючи на Божим словом, ми не лише осягаємо його мудрість, але й черпаємо силу для духовного відновлення. Реколекційні науки дарують й нагоду спільно поглянути на повсякденні труднощі, переосмислити їх та усвідомити власні вади, а, відтак, стати кращими. Та що найважливіше – націлюють на моральну непорушність та гідне приготування до світлого празника Воскресіння Христового.

Наталія Загоруйко.

 

IMG_1961

IMG_1968

IMG_2002

IMG_1997

IMG_2026

You may also like...